Одним з основних напрямів реформування загальної середньої освіти є впровадження в старшій школі допрофільної підготовки та профільного навчання. В 2011-2012 навчальному році у загальноосвітніх навчальних закладах району допрофільною підготовкою охоплено всіх учнів 8-9 класів, а профільним навчанням 523 старшокласники, що становить 100% від усіх учнів 10-11 класів.
Найбільша кількість учнів охоплена технологічним напрямом, суспільно-гуманітарним та природничо-математичним.
Аналіз результатів впровадження профільного навчання висвітлив і ряд нерозв’язаних проблем: формування профільних класів в окремих школах проходить без глибокого вивчення інтересів учнів, врахування їх потреб та можливостей щодо їх майбутнього вибору, повільно впроваджується програма допрофільної підготовки «Людина і світ професій», недостатній рівень матеріального та навчально-методичного забезпечення, тощо.
З метою поступової ліквідації наявних недоліків та покращення умов для задоволення потреб і запитів школярів у безоплатному доступу старшокласників до профільної та допрофесійної підготовки, відділ освіти районної державної адміністрації передбачає здійснити протягом 2012-2017 років наступне:
№ з/п | Зміст заходів | Термін виконання | Примітка |
І. Організаційні заходи | |||
1. | Провести інструктивно-методичну нараду керівників навчальних закладів з питань організації профільного навчання та допрофільної підготовки в закладах освіти | Серпень 2012 р. | |
2. | Затверджувати робочі навчальні плани навчальних закладів району | Щорічно, серпень | |
3. | Перевірити статути загально освітніх навчальних закладів з метою відображення форм організації профільного навчання в старшій школі | До 01.08.2012р. | |
4. | Здійснювати аналіз діяльності та якості використання годин варіативної складової навчальних планів | Щорічно | |
5. | Визначити базові школи з окремих напрямів профільного навчання | 2012-2013 н/р. | |
6. | Періодично заслуховувати на засіданнях колегії відділу освіти питання про стан впровадження допрофільної підготовки та профільного навчання. | Щорічно | |
7. | Проводити моніторинг ефективності впровадження профільного навчання та якості викладання профільних предметів | Щорічно | |
8. | При потребі вносити корективи в мережу профільних класів та навчальних закладів | Щорічно | |
ІІ. Психолого-педагогічний супровід допрофільної підготовки та профільного навчання | |||
1. | Забезпечити впровадження в навчально-виховний процес для учнів 8-9 класів курсу «Людина і світ професій» | Щорічно | |
2. | Впровадити систему тренінгів особистісного зростання серед старшокласників | 2012-2017р.р. | |
3. | Запроваджувати тестові комп’ютерні технології для визначення нахилів та обдарувань школярів | 2012-2017р.р. | |
4. | Організувати в навчальних закладах роботу батьківського всеобучу з проблем професійного самовизначення особистості | Постійно | |
ІІІ. Профорієнтаційна робота | |||
1. | Брати участь у щорічному ярмарку професій для учнів 9-11 класів | Постійно | |
2. | Забезпечити участь учнів у районному конкурсі-турнірі знавців професій | Щорічно | |
3. | Забезпечити проведення профорієнтаційної роботи в закладах освіти ( тижні професій, екскурсії на виробництво, зустрічі з ветеранами праці, тощо) | 2012-2017р.р | |
4. | Забезпечити співпрацю загальноосвітніх навчальних закладів з професійними ліцеями району та міста | Постійно | |
5. | Проводити спільні заходи з міськрайонним Центром зайнятості з питань профорієнтації учнівської молоді | 2012-2017р.р. | |
6. | Організувати екскурсії учнів 7-9 класів на міський та Староостропільський навчально-виробничі комбінати з метою допрофільної підготовки | 2012-2017р.р. | |
7. | Проводити спільні заходи відділу освіти та відділу сім’ї, молоді і спорту з питань профорієнтаційної роботи | 2012-2017р.р. | |
ІV. Інформаційно-методичне забезпечення | |||
1. | Створити та постійно оновлювати інформаційну базу даних щодо профілів навчання в навчальних закладах району | 2012-2017р.р. | |
2. | Організовувати проведення районних семінарів для вчителів, які працюють в профільних класах | Щорічно | |
3. | На засіданнях методичних об’єднань вчителів -предметників обговорювати питання щодо викладання нових спецкурсів, курсів за вибором, факультативів в профільних класах | 2012-2017р.р. | |
4. | Організувати передплату періодичних видань в загальноосвітніх навчальних закладах з урахуванням профілів навчання | Щорічно | |
5. | Періодично висвітлювати в засобах масової інформації кращий досвід роботи педагогічних колективів шкіл району з питань організації до-профільної та профільної підготовки | Постійно | |
6. | Розширити мережу факультативів, спецкурсів, гуртків для учнів 8-9 класів з метою поглибленого вивчення окремих предметів | 2012-2017р.р. | |
7. | Проводити в навчальних закладах моніторинги щодо вивчення запитів учнів, батьків, педагогів з питань організації профільного навчання | 2012-2017р.р. | |
8. | Періодично забезпечувати навчальні заклади району методичними розробками та рекомендаціями щодо вдосконалення допрофільної підготовки і профільного навчання | 2012-2017р.р. | |
V. Матеріально-технічне та кадрове забезпечення | |||
1. | Продовжити роботу щодо поповнення профільних навчальних кабінетів відповідним унаочненням, приладами та комп’ютерною технікою | 2012-2017р.р. | |
2. | Оновлювати меблі та здійснювати поточний ремонт в кабінетах профільного навчання | 2012-2017р.р. | |
3. | Поновити комп’ютерну техніку в Староостропільському НВК | До 2015р. | |
4. | Вивчати питання готовності педагогічних кадрів до роботи у профільних класах | 2012-2017р.р. | |
5. | Забезпечити підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які працюють у профільних класах | 2012-2017р.р. | |
6. | Забезпечити викладання профільних предметів високо досвідченими педагогами | 2012-2017р.р. | |
7. | Встановити постійний контроль за станом впровадження та результативність профільного навчання та допрофільної підготовки | 2012-2017р.р. |
Вересень 2019 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |